14 dagar = 2 veckor gamla mina valpar



Mycket har hänt:
Ing-Britt har åkt hem till vårgårda och till sina hundar, jätte trevligt att ha henne här och så fick hon ju vara med om Evitas valpning, alltid lär man sig något. Det var trist att skicka hem henne med tåget, but that´s life.



Husse har varit hem och kollat in de små, Amazon och Marcoolio har varit nyfiken, men än får de vänta innan de får träffas. Tillbaka till stugan har de åkt och kommer hem imorgon, skall bli skönt med lite rörelse hemma här igen.



Valparna äter och sover precis som det skall vara, sin vikt har de dubblat för ett bra tag sedan och ögonen är öppna, de går runt i lådan och använder sin näsa. Kommer som små  raketer då man sätter ner handen i valplådan och kommer mamma Evita dit så blir det ett himla liv. En hane miste vi på dag 1, sånt som kan hända, tråkigt.



I morse då jag gav Evita sitt morgonmål hörde jag hur det skrek i sovrummet och rusade dit och gissa vad jag fick se, jo en valp som kommit ut lådan, det har aldrig hänt förut då det är höga kanter runt hela valplådan, undrar hur det gått till?? Kanske valpen hängt fast vid en tisse då Evita kom och ville ha sin mat. Ja, oskadd var han och tur att det är en mjuk hög matte under.



Väntar på att Linda skall komma hit och hjälpa till med uppdateringen av min hemsida.



Plus grader ut och ingen snö, det är ju helt kollrigt - inget är sig likt.

Tänkte att det skulle ha blivit lite nyare bilder på valparna, men det kommer.
GULLIGA är de i alla fall. Då jag tar dem i handen så ligger de så avslappade och stilla, så gissa om de blir gossade med.

Kommentarer
Postat av: IngBritt

Längtar efter valpmys!!

2011-11-19 @ 22:59:35
Postat av: Hanna

Längtar efter att få träffa dom små, men även efter att få se lite nya bilder!

Fast dom är ju så farligt söta att jag egentligen inte borde titta på dom alls, än mindre träffa dom... :-)

Kramar från Luleå

2011-11-27 @ 21:07:19
URL: http://www.rosells.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0