CERT i Jokkmokk 11 februari 2012 - MARCOOLIO

Hemkomst sent på fredag kväll efter drygt en veckas bortavaro, som jag kommer att redogöra för lite framöver.
Det viktiga just nu är att jag får berätta att våra "vackra kille"  EUROTOP ID:s MARCOOLIO erhöll CERTET i Jokkmokk samt blev Bim. Domare var Helge Lie.
Cert och Bir samt BIS 3 till den vackra junior tiken Almais Barbara Hendricks "Tina" som ägs av Marjo-Riita Tuoma, Seskarö.

Klart att jag kände stor glädje över att min kille Marco, som är sparsamt utställd som vuxen erhöll CERT och blev Bim. Domarens kommentar då han placerade Marcoolio på första plats var att "Han kunde inte se några fel på honom och att han var den vackrast trikolor hane han sett", roligt att höra, för visst är man stolt över sin hund oavsett den har brister eller inte.

Grattis till de övriga som var på utställningen:
Madcap´s Marilyn Monroe "Isa" blev fjärde bästa tik med Ck och ägs av Ann-Sofie Paulsson i Nattavaaraby, klubb kompis BHK Malmen.
Korad Spirean´s Brillant Moonlight "Texas", andra bästa hane R-Cert och ägs av Ann-Sofie Isaksson i Boden.
Tyvärr vet jag inte vem av tikarna som fick R-certet.
Quattrogårdens Arex, Schäfer - Cert, Bir, BIS 2 ägs av John Törnlind i Malmberget, klubb kompis BHK Malmen.

Kritiken kommer i morgon.
Cert o Bim i Jokkmokk 11 februari 2012, domare Helge Lie

Kommentarer
Postat av: IngBritt

Grattis till denna bedrift!!

Ni är duktiga och jag tror nog jag vet vem som är stoltast!!:)

Marco är så fin och lika go som en nallebjörn!<3

2012-02-14 @ 09:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0