SOMMAR 2011

En helt underbar sommar har det varit hittills, mycket bad, sol och värme.
Ing-Britt, Ulf, Jessie och Toffie kom från Vårgårda med värmen som vi sedan fick behålla. Tack för det.
Två utställningar har jag hunnit med i sommar, Hanna från Luleå som var ägare till Guldus kom på besök och var över hela helgen, bra med hjälpreda. Marcoolio fick Exellent på båda. Jessie fick Exellent med Ck dag 1 och blev Bir Bruksmeriterade hund och Exellent dag 2. Lilla Toffie som ställdes i Valpklass fick Hp båda dagarna och dag 2 på Midnattssols utställningen blev hon BIR valp, oplacerad i gruppen. Så vi blev nöjda och glada.



Eurotop Toffie The Golden Rose "Toffie"

Sedan har det varit stugan för hela slanten, man har ju inte kunnat göra så mycket i värmen som varit.
Midsommar firades i glada vänners lag, med midsommarstång som Ulf och Leje gjort. Henna, Anki o Poppe kom också till oss. Pärre o Hannah har varit på besök i ett par omgångar och Tomas o Hampus lika så. Kristin har varit med och målat deras stuga faluröd. Lilla stugan har även fått lite nytt utseende med ny bro och räcke, det blev fint.



Pärre o Hannah är på väg på semester. De reser i Hasses Jaguar. Inom parantes så kan jag berätta att Hasse har ordnat Jaguar klubbens nordligaste träff. Trevliga människor och var glada och nöjda då de återvände hem. Ett ekipage hade rest 180 mil enkel väg för att besöka Jaguar träffen i Gällivare.






Hannah, Hampus o Marcoolio badar, Amazon o Evita är utanför bild med de badar också.

Hampus fångst, inte så illa!



Tomas jobbar



Yvonne som har varit hemma i Gällivare och firat sin födelsedag, har skurat båten och jag har polisat den, Tomas har fixat en skavank. Motorn är genom gången, så nu är det bara att brassa. Bryggan är inoljad på fram och bak sida och påsatta nya flytelement. Nu väntas det bara lite ny sand till stranden då en del stenar är upptagna.



Hampus i Repolanta, hur var det med fiskelyckan?



Tomas jobbar o Leje kollar in båten

Kristin målar



Leje har jobbat på bra som ni ser.



Leje vilar upp sig efter ved sågning, spikning och målning.



Ni tror kanske att jag inte har något att göra, men då tror ni fel, för vem sköter markservicen, tror ni?
Det finns mycket mer att berätta, men jag tänkte bara testa om jag kom ihåg hur jag skulle använda bloggen.
KRAM
Gunnel
Markpersonalen



Gunnel, Marcoolio, Evita och Amazon

Ps. Tråkigheter som hänt under sommaren har jag valt att inte skriva om. Ds

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Vilka fina bilder, vad ni jobbat på och grejat i sommar. Ni har så fin stuga, kul att ha ett ställe där hela familjen samlas för att både träffas & njuta och fixa & greja. Kram till er alla!

2011-08-05 @ 08:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0